volleyproffsen.blogg.se

Här kan du följa de svenska volleybollproffsen som just nu befinner sig ute i Europa. Vi är sex stycken svenska volleybollspelare i sex olika länder som vill dela med oss av våra upplevelser och känslor i proffslivet!

A ship will always be safe in harbour, but that's not what ships are built for

Publicerad 2015-09-06 20:58:00 i Allmänt, Portugal - Wille,

Olá a todos,

Em meu nome pessoal e em nome da direcção da Associação de Jovens da Fonte do Bastardo desejo a todos uma boa viagem até à Terceira. 
 
Fick idag detta brev av presidenten i min nya klubb. Ja, jag förstår ungefär lika lite som ni gör. Men som enda person i laget som inte har portugisiska som modersmål är det kanske inte mer än rimligt att alla mail och all information sker på portugisiska. Med min nyligen nerladdade app "Google translate" och mina gymnasiala kunskaper i spanska så har jag lyckats tolka det till ungefär: "Hej, jag och styrelsen för Fonte de Bastardo önskar er en trevlig resa till vår ö Terceira". Det är nämligen dit det bär av imorgon bitti då jag lämnar Sverige för mitt andra proffsår utomlands. Mitt namn är Wilhelm Nilsson, en 21 år gammal volleybollspelare från Sverige som nu ska flytta till en liten portugisisk ö belägen mitt ute i Atlanten med knappt 60 000 invånare. Välkomna till denna blogg där ni kommer att kunna följa mig och mina fem vänner från landslaget som precis som jag är ute i olika delar i Europa för att jaga sin dröm om att kunna jobba som professionell volleybollspelare.
 
Med mer eller mindre frekventa och privata inlägg från oss är tanken att ni hemma i Sverige ska kunna ta del av våra upplevelser och känslor och kunna följa oss genom den stundande säsongen. Vi kommer att dela med oss av de saker som gör att vi just nu tycker att detta är världens bästa jobb. Känslor inför viktiga matcher, känslor om när det går bra, känslor om när det går dåligt, olika kulturer och traditioner, rutiner, vardagsincidenter och en del bilder. En del inlägg kommer kanske att vara bra eller roliga, kanske till och med intressanta och sporrande. En del inlägg kommer säkert vara dåliga och tråkiga, kanske kommer inläggen spegla insatserna på planen som i sin tur brukar spegla ens humör. Vi vet inte än men vi hoppas att ni vill vara med oss på vägen och ni får gärna komma med feedback eller frågor i kommentarerna. Nu ska jag gå och lägga mig innan resfebern kickar in, på återseende förhoppningsvis. Jag säger som Glenn Hysén; Ha d gott!  
 
 
//
Wilhelm Nilsson - Portugal 
 
Marcus Nilsson - Turkiet
 
David Pettersson - Belgien
 
Fredric Gustavsson - Grekland
 
Andreas Eriksson - Tjeckien
 
Anton Wijk Tegenrot - Cypern
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2015-09-07 20:40:57

Skall bli såååå spännande att följs

Postat av: Claes-Göran Eriksson

Publicerad 2015-09-07 22:34:48

Bra initiativ Wille!👍
Lycka till!😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela