volleyproffsen.blogg.se

Här kan du följa de svenska volleybollproffsen som just nu befinner sig ute i Europa. Vi är sex stycken svenska volleybollspelare i sex olika länder som vill dela med oss av våra upplevelser och känslor i proffslivet!

Mot Cypern

Publicerad 2015-09-14 17:01:00 i Allmänt, Cypern - Anton,

Tjenare!

Då är de väl dags för mig som sista man att ge mig ut i europa att dela med mig av tankar och erfarenheter.

Då allt blev klart väldigt sent för mig med kontrakt så har jag ännu inte kommit iväg till cypern där jag kommer hålla till den kommande säsongen, men nu så kommer flyget alltså att gå imorgon och jag är väldigt sugen på att få komma igång med allt, träffa laget och lära känna staden och såklart träna och lira!

Har varit hemma i Malmö sista vecka och mest väntat på att få ge mig iväg men då de ville att boende och sådant skulle vara klart innan jag kom ner har de alltså dragit ut lite på tiden.
Så nu sitter jag här och funderar på om jag fått med mig all packning som man bör ha vilket jag egentligen inte har en aning om, då detta kommer bli min första säsong då jag lirar utomlands.

Ser verkligen fram emot att komma ner och köra igång samtidigt som de är lite nervöst då de kommer bli väldigt mycket nytt. nya lagkamrater ny tränare nytt språk m.m och nytt klimat vilket kanske är ett stort plus iof att slippa svenska slaskvintern.

Så nu bär de snart av jag är taggad till tusen!

ha de gött // Anton Wijk Tegenrot

Kommentarer

Postat av: Fredrik Gyllenberg

Publicerad 2015-09-14 19:17:21

Vilken grej! Om ni hinner och orkar uppdatera då och då kommer denna blogg vara del av ljuset i det kommande vintermörkret! Hoppas fler hittar hit, ska sprida.
Lycka till!
Mvh Gyllenberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela